Malý obchod

Průzkumy

Disponujeme nejrozsáhlejšími vlastními průzkumy o podnikání malých a středních firem realizovanými nezávislými agenturami na výzkum trhu.
Zde se můžete dozvědět výsledky unikátních nezávislých průzkumů o názorech podnikatelů na problémové oblasti podnikání,
a to z různých oborů, napříč všemi regiony České republiky:

Covid-19 a změny v podnikání

Metodologie kvantitativní části:


Cílová skupina: 
OSVČ a majitelé, jednatelé, ředitelé malých a středních podniků o velikosti 4-250 zaměstnanců
(rozdíly označovány v případě statistické významnosti na hladině 95 %)
Metoda sběru dat: Online dotazování
Sběr dat: 1.-15.2.2021
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník o délce cca 8 minut
Velikost vzorku: 188 podniků

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

Průzkum se uskutečnil za laskavé podpory partnerů projektu, společnosti ŠKODA AUTO a.s. a Komerční banka a.s.

Zaměstnanci v malých a středních firmách

Metodologie kvantitativní části:


Cílová skupina: 
Majitelé, jednatelé, ředitelé malých a středních podniků o velikosti 1-250 zaměstnanců
Metoda sběru dat: Kombinace CATI telefonického dotazování a CAWI online vyplňování dotazníku
Sběr dat: 1. – 23. 9. 2020
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník o délce cca 15 minut
Velikost vzorku: 200 subjektů

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

RODINNÉ FIRMY A RESTART HOSPODÁŘSTVÍ

Metodologie kvantitativní části:


Cílová skupina: 
Zástupci vedení rodinných firem
Metoda sběru dat: Mix telefonického a online dotazování
Sběr dat:  v období 22.5.-1.6.2020
Výzkumný nástroj: dotazník o délce 15 minut
Velikost vzorku: 210 respondentů

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

FINANCOVÁNÍ PODNIKÁNÍ

Metodologie kvantitativní části:


Cílová skupina: 
Majitelé, jednatelé, ředitelé nebo IT ředitelé malých a středních podniků do 250 zaměstnanců a OSVČ
Metoda výzkumu: Telefonické dotazování
Sběr dat: Srpen 2019
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník o délce 10 minut
Velikost vzorku: 250 podnikatelských subjektů

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS pro AMSP ČR a SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o.

Rodinné firmy – nástupci a nástupkyně

 

Metodologie kvantitativní části:

 

Cílová skupina: Rodinné firmy
Metoda výzkumu: Hloubkové rozhovory
Sběr dat: Duben 2019
Výzkumný nástroj: Osobně nebo telefonicky
Velikost vzorku: 8 různých rodinných firem

Poslední část tohoto průzkumu (snímky 15 – 17) zveřejněny 5. 9. 2019.

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

Obchod 4.0

Metodologie kvantitativní části:

 

Cílová skupina: Majitelé, jednatelé, ředitelé nebo IT ředitelé malých  a středních podniků od 1 do 250 zaměstnanců, OSVČ – všechny subjekty zaměřené na obchod
Metoda výzkumu: CATI telefonické dotazování
Sběr dat: 11.3. -20.3.2019
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník o délce cca 7 minut
Velikost vzorku: 100 podnikatelských subjektů z toho 34 OSVČ, 66 firem

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

Průzkum se uskutečnil za laskavé podpory těchto partnerů: ABB, ČSOB, Mastercard, ŠKODA AUTO, ŠKODA Financial Services.

Digitální dovednosti jsou zásadní pro 90 % malých firem, dobře je zvládá jen polovina

Metodologie kvantitativní části:

Výzkum: Strukturovaný dotazník o délce 12 minut                                        Cílová skupina: OSVČ a malé + střední firmy (do 250 zaměstnanců)      Metoda: CATI a CASI – telefonické + online dotazování firem                      
Sběr dat:  13.8-11.9.2018                                                             
Průměrná délka rozhovoru: 5 minut                                                           

Velikost vzorku: 743 firem/podnikatelů

 Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

Průzkum ke stažení

Zmapování sousedského nakupování

Metodologie kvantitativní části:

 

Výzkum: Strukturovaný dotazník
Cílová skupina: Živnostníci a OSVČ z oblasti HORECA a maloobchodu nakupující v Makro
Metoda: TAPI – osobní dotazovaní za pomoci tabletů
Sběr dat: 25.7. – 26.7. 2018 na pokladnách velkoobchodu Makro v Praze (Makro Černý Most), Brně a Ostravě
Průměrná délka rozhovoru: 5 minut
Velikost vzorku: 315 provozovatelů

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

 

Stravenky v kontextu Zaměstnaneckých benefitů

Metodologie kvantitativní části:

 

Výzkum: Zaměstnanecké benefity

Cílová skupina: lidé ve věku 18 let a více, kteří jsou v zaměstnaneckém  poměru,
a od svého zaměstnavatele dostávají buď stravenky, nebo příspěvek na volnočasové aktivity
(zároveň nepracují ve společnosti s vlastní závodní jídelnou)

Metoda: CAWI – on-line dotazování na panelu uživatelů internetu

Sběr dat –  3. – 9. 4. 2018

Průměrná délka rozhovoru: 25 minut

Velikost vzorku: N = 2 680 základní soubor zaměstnanců, n = 1 180  dostávají příspěvek na stravování nebo volnočasové benefity a nemají závodní jídelnu

Realizaci sběru dat a analýzu provedla společnost ppm factum research s.r.o. .

Jak vnímají zákazníci LOKÁLNÍ PRODUCENTY A PĚSTITELE ?

Metodologie kvantitativní části:

Cílová skupina: Populace (18 – 65 let),
Výzkumná metoda: Online dotazování pomocí panelu Populace.cz
Datum sběru dat: Září 2016

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.
Tento průzkum vznikl za laskavé podpory partnera Komerční banky, a.s.

Průzkum ke stažení

Jak vnímá česká populace malé pivovary?

Metodologie kvantitativní části:

Cílová skupina: Obecná populace ČR, 18 – 65 let, 525 dotázaných osob
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník
Metoda sběru: Online dotazování prostřednictvím vlastního online panelu https://www.populace.cz/
Datum sběru dat: Srpen 2017

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.         

Průzkum ke stažení

AMSP ČR a KB – GDPR zasáhne dvě třetiny podnikatelů

Metodologie kvantitativní části:

Cílová skupina: lidé, kteří ve firmě rozhodují o procesech souvisejících se zpracováním osobních dat
Výzkumná metoda: telefonické dotazování
Datum sběru dat: červen 2017

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.
Tento průzkum vznikl za laskavé podpory partnera Komerční banky, a.s.

Průzkum ke stažení

Nabídky na trhu práce a byrokracie odrazují mladé od podnikání

Metodologie kvantitativní části:

Cílová skupina: studenti neodmítající podnikání, studenti odmítající podnikání, lidé kteří podnikají (maximálně 2 roky)
Výzkumná metoda: online sběr pomocí panelu populace.cz / hloubkové rozhovory
Datum sběru dat: červenec/srpen 2017

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.
Tento průzkum vznikl za laskavé podpory partnera Komerční banky, a.s.

Průzkum ke stažení

Jak se osvědčuje Pošta Partner v malých obcích?

Metodologie kvantitativní části:

Cílová skupina:
Výzkum občanů: občané obcí s 250 – 5000 obyvateli, kde zatím nefunguje Pošta Partner
Výzkum potenciálních provozoven: Potenciální provozovny z obcí 250 – 5000 obyvatel, kde zatím nefunguje Pošta Partner
Velikost vzorku:
Výzkum populace: 260 občanů
Výzkum potenciálních provozoven: 300 subjektů
Výzkumná metoda:
Výzkum populace: CASI online panelové dotazování
Výzkum potenciálních provozoven: CATI telefonické dotazování
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník o délce 10 minut
Datum sběru dat: 2. – 10. 8. 2017

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.            Tento průzkum vznikl za laskavé podpory partnera Česká pošta, s. p. 

Průzkum ke stažení

Výroční průzkum k trendům RODINNÉHO PODNIKÁNÍ

Metodologie kvantitativní části:

Metoda výzkumu: Telefonické dotazování (CATI)
Cílová skupina: Majitelé rodinných firem
Velikost vzorku: 331
Sběr dat: Květen 2018
Výzkumný nástroj: Standardizovaný dotazník o délce cca 15 minut

Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.

Průzkum ke stažení

SILVER BUSINESS – Podnikání a zaměstnávání seniorů

Metodologie kvantitativní části:

Metoda výzkumu: CASI online panelové dotazování
Cílová skupina: Lidé ve věku 55-75 let
Velikost vzorku: 315
Sběr dat: 10.5.-15.5.2018
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník do 10 minut

Metoda výzkumu: CATI – telefonické dotazovaní
Cílová skupina: Malé a střední firmy (5-250 zaměstnanců) – ředitelé, jednatelé, personalisté
Velikost vzorku: 250
Sběr dat: 5.-11.5.2018
Výzkumný nástroj: Strukturovaný dotazník do 10 minut


Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.
Tento průzkum vznikl za laskavé podpory partnera ČSOB.

Průzkum ke stažení

Zajímají vás i další naše průzkumy v oblasti podnikání malých a středních podniků a živnostníků v ČR? Navštivte naši webovou stránku a v sekci Průzkumy naleznete všechny doposud realizované průzkumy o názorech podnikatelů na problémové oblasti podnikání. 

Vyberte si z řady našich průzkumu zde: