V Praze, 7. prosince 2021
Česká republika se po Polsku stává druhou zemí, ve které společnost Meta spouští svůj unikátní projekt Business Makeover. Pět malých českých podniků dostalo možnost promluvit si s experty na sociální sítě a posunout tak díky jejich individuální péči svou online komunikaci na novou úroveň. Z projektu vznikl pětidílný miniseriál, jež bude dostupný na Deník.cz a na stránce Meta for Business. Záštitu projektu poskytla Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Za poslední rok a půl se svět změnil k nepoznání a přímý dopad zažily na vlastní kůži i malé a střední podniky. Přesun každodenního života do online prostředí je donutil se adaptovat, mnozí ale narazili na to, že si s digitální komunikací neví tak docela rady a cítí, že jim běžná uživatelská znalost už nestačí. Pomocnou ruku jim nabídla společnost Meta, která na podzim letošního roku spustila v Česku svůj Facebook Business Makeover. V rámci tohoto projektu propojila pět malých podniků se svými experty na komunikaci na sociálních sítích, a pomohla jim tak zlepšit jejich online komunikaci. Celou minisérií provází moderátor Martin Klestil, známý zejména díky projektům U kulatého stolu či Černota.
Facebook Business Makeovers pomáhá malým podnikům oživit jejich online komunikaci. Experti se zaměřili především na tvorbu příspěvků, na správné pochopení reklamních nástrojů, ale také na lepší efektivitu práce, zejména za použití Facebook Business Suite. Výuková videa spolu s příběhem jednotlivých podniků budete moci najít na stránkách Deníku a na profilu Meta for Business.
Do projektu se zapojily následující podniky:
- Tak trochu jiný sekáč – second-hand na pražském Žižkově, který přeměňuje fast fashion na slow fashion. Vdechuje použitému oblečení nový život a snaží se zmenšit zátěž na životní prostředí. Tomuto podniku pomáhal Tom Havlík, Clients Solution Manager CEE pro Meta.
- Petrichor – energická mladá podnikatelka vdechuje dřevěným odřezkům nový život a klientům vyrábí designové doplňky na míru. Expertem pro tento podnik byl také Tom Havlík.
- Leo Macenauer – mladý krejčí z rodiny oděvníků, který vybudoval autentickou značku s pánskou módou. Se sociálními sítěmi pomáhal Leovi expert Nikoloz Bolkvadze, Agency Partner CEE pro Meta.
- Duomamas – rodinný podnik, který se rozhodl, že si české děti zaslouží prvotřídní funkční oblečení z těch nejlepších materiálů. I tomuto podniku pomáhal se sociálními sítěmi expert Nikoloz Bolkvadze.
- QQ Asian Kitchen – zhmotněný sen dvou expatů, kteří chtěli do Česka přivést špičkovou asijskou kuchyni tak, jak ji znali od svých maminek. Gastronomický zážitek světové úrovně podtrhují osobním kontaktem a prvotřídní kvalitou. V rámci projektu spolupracovali s expertem Michałem Chełchowskim, Agency Partnerem společnosti Meta.
Projekt proběhl pod záštitou Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, s níž společnost Meta i dříve spolupracovala na několika videotutoriálech. „V posledním více než roce a půl se mnoha malým a středním podnikům kompletně změnilo podnikatelské prostředí a většina z nich se začala postupně přesouvat do online prostředí, které bylo pro ně dříve nemyslitelné. Dnes už mnozí chápou, že být online je výhoda. Nejen od našich členů víme, že si často neví rady s platformami jako Facebook a Instagram, a tak nás těší, že jsme mohli zaštítit i tento Business Makeover projekt. Věříme, že mnoho podnikatelů zde najde užitečné tipy, jak na tyto sítě,” řekla Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.
„Těší nás, že můžeme v České republice na přímo podpořit 5 malých a středních podniků a nabídnout jim spolupráci s našimi předními experty. Doufáme však, že naše kampaň Facebook Business Makeover nepřímo pomůže i dalším podnikům – online marketing pro ně totiž může být v této nelehké době, kdy se dle našeho průzkumu potýká více než 55 % z nich s výrazným úbytkem tržeb a 26 % s úbytkem zaměstnanců, klíčový a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom je podpořili,“ komentuje Eva Ivančič, Public Policy Manager pro region CEE ve společnosti Meta. „Velmi si také vážíme spolupráce s AMSP ČR, která se rozhodla náš projekt v České republice zaštítit,“ dodává.
Tisková zpráva ke stažení zde:
TZ_Oživení online aktivit malých a středních podniků – Facebook Business Makeover doráží do Česka